Dag 4 - Reisverslag uit Nazareth, Israel van Israelreis 2011 - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Nazareth, Israel van Israelreis 2011 - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: israelreis2011

Blijf op de hoogte en volg Israelreis

20 Mei 2011 | Israel, Nazareth

Vrijdag 20 Mei
Om 7 uur werden we in de gemeenschapsruimte verwacht om "nuchter" het lied voor Maarten Dekker te oefenen. Het klonk nog mooi ook.
Het ontbijt in de kibbutz is heel uitgebreid en het kosjere eten bevalt tot nu toe iedereen goed.
Wij vertrokken naar Nazareth Village waar we opgewacht werden door Maarten Dekker. Nazareth Village is een soort openluchtmuseum dat een indruk geeft van het leven in Nazareth in de tijd van de Heere Jezus. Zeker door de boeiende rondleiding van Maarten Dekker kregen we een goede indruk hoe dat geweest moet zijn. Wij zongen hem in de synagoge ons ingestudeerde lied toe en gaven hem cadeautjes omdat hij deze dag jarig is.
In Nazareth bezochten wij de Aankondigingskerk. Vlak voor de Aankondigingskerk wilden moslims een moskee bouwen, waar ze geen toestemming voor kregen. Nu houden ze daar wekelijks een dienst in de openlucht. Hoewel wij het niet verstonden was de agressieve toon van de Imam beangstigend. De situatie voor christenen schijnt daar steeds moeilijker te worden. We deden boodschappen in een piepklein Arabisch supermarktje en vertrokken richting meer van Tiberias. In de schaduw genoten we van een gezellige picknic.
De boottocht die we daarna op het meer maakten was een belevenis. Zowel de Hollandse als de Israelisch vlag hingen in top en we zongen uit volle borst beide volksliederen.
Vanavond begint de Sabbat en Chaim gaat ons daar vanavond iets over vertellen.

• 20 Mei 2011 - 16:30

Henriëtte:

Hé,
    Waar zijn de foto's, want deze in het fotoboek komen mij wel erg bekend voor?

• 20 Mei 2011 - 16:33

Wout & Sandra:

Wat leuk dat Maarten Dekker met zijn verjaardag nog mensen zag uit onze kerkelijke gemeente! Goede dagen nog!

• 20 Mei 2011 - 18:46

André En Diana:

Hey ma(Hannie) en de rest van de groep.
    Heel leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat, we missen alleen de foto's.
    Geniet er maar heerlijk van, wij blijven jullie volgen.
    Heel veel plezier
    Van Andre, Diana en de kinderen

• 20 Mei 2011 - 20:04

Pa En Ma Rozendaal:

Dag allemaal,

Wat mooi dat we jullie reis kunnen volgen.
    We kijken elke dag of er nog nieuws is.
    We wensen jullie een goede sabbath en zondag in Israël!

• 20 Mei 2011 - 20:05

Opa En Oma Rozendaal:

We zijn heel benieuwd naar de reiservaringen van onze kleinkinderen.
    Genieten die ook mee?

• 20 Mei 2011 - 20:05

Ada Dubbeld:

Hallo Hannie,

• 20 Mei 2011 - 20:11

Ada Dubbeld:

Hallo Hannie, hoe gaat het? zo te horen heb je het goed naar je zin. fijn hoor, geniet er maar van.
    je krijgt zoveel indrukken, he. Leuk die weblog, dus zodoende even reaktie, zelf ben ik er in 1997 geweest, en Dick verleden jaar, ik vond het geweldig. Nu meid geniet er van, je bent zoweer in Nederland, heel veel groetjes Dick en Ada Dubbeld

• 20 Mei 2011 - 20:59

Riet Grabijn:

Geweldig land hè, Israël. Ik geniet mee! Bij jullie verhalen komen ook zoveel herinneringen boven, vooral ook aan het varen op het meer. Wat bijzonder om het begin van de sabbat in Nazareth(?) mee te maken.
    Het weer bij jullie is wel minder warm dan ik had gedacht. Gelukkig maar!
    Merken jullie nog wat van de problemen tussen Palestijnen en Israëlies aan de grenzen? Heette dat niet iets als Nakba? In ieder geval: mochten ze een derde Intifada overwegen (daar werd over gesproken) dan a.u.b. nadat jullie terug zijn.

Een goede sabbat en zondag gewenst!

• 20 Mei 2011 - 22:14

Johan En Esther:

Fijn dat alles tot nog toe goed verloopt! We volgen alle reisverslagen, missen alleen de aanvullende foto´s erbij. Het tempo waarin alles wordt gedaan lijkt ons goed vol te houden, of niet mam?
    Een goede sabbat en zondag toegewenst allemaal!

• 21 Mei 2011 - 09:46

Michiel En Linda:

Wat fijn om te lezen dat jullie het goed hebben!
    Geniet er nog van!
    Veel liefs,