Dag 6 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Israelreis 2011 - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Israelreis 2011 - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: israelreis2011

Blijf op de hoogte en volg Israelreis

23 Mei 2011 | Israel, Jeruzalem

Zondag 22 mei.
Voor het eerst mochten we tot 9 uur uitslapen. De kerkdiensten waren om 16.30 uur en 19.30 uur. 's Morgens maakten enkelen een wandeling naar het meer van Tiberias, anderen probeerden op de Kibbutz van hun dikke voeten af te komen of gingen heerlijk in de schaduw zitten lezen. Maarten Dekker hield om 16.30 uur een preek over Romeinen 9, 10 en 11 waar de beloften voor het volk van Israel zo duidelijk verwoord zijn. Iedereen voelde zich duidelijk aangesproken, wat bleek uit de vele vragen die achteraf gesteld werden. Marita en Maarten bleven bij ons eten. Om 19.00 uur schoof de Dominee van de Arabische gemeente in Nazareth aan, die 's avonds in de dienst voorging. Hij preekte over Hebreeen 6 over de Hogepriester van het geslacht van Aaron en van Melchizedek. Het was een bijzondere zondag in een bijzonder land.

Israelreis

Met 36 mensen trekken wij door Israel. Via deze weblog kunt u ons volgen en onze ervaringen lezen. Reageer gerust! We verblijven drie dagen in de woestijn (waar de geschiedenissen uit het Oude Testament nog meer tot leven komen), drie dagen rond het Meer van Galilea (waar we beelden uit het Nieuwe Testament om ons heen zien) en drie dagen in Jeruzalem.

Actief sinds 02 Mei 2011