Dag 7 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Israelreis 2011 - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Israelreis 2011 - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: israelreis2011

Blijf op de hoogte en volg Israelreis

23 Mei 2011 | Israel, Jeruzalem

Maandag 23 mei
Vanmorgen zijn we rond 8 vertrokken van de Kibbutz naar Beth-Sean. Daar hebben we de opgravingen gezien van groot deel van deze stad in de Romeinse tijd. Bij deze stad zijn de lichamen van Koning Saul en Jonathan aan de stadsmuur opgehangen nadat ze omgekomen waren in de strijd.
Het was heel warm en we waren heel blij dat onze stop een prachtig natuurgebied was met warmwater bronnen waar je heerlijk kon zwemmen. We gebruikten hier een picknic en we reden naar de plaats aan de Jordaan waar Johannes de Doper gedoopt heeft. We stonden aan de Jordaan en zagen aan de overkant een Jordaanse soldaat de wacht houden, terwijl aan onze kant een Israelische soldaat stond.
Daarna reden we naar Jeruzalem en zongen Psalm 122 toen we de stad binnen reden. Heel indrukwekkend. Morgen hopen we stad te bezoeken.

• 23 Mei 2011 - 19:20

Pieter En Annette:

Ha Jan Nathan en Esther,

Klinkt geweldig, op de meeste plaatsen zijn wij ook geweest en zien het weer helemaal voor ons!
    Niet echt het idee dat het alweer ruim 7 jaar geleden is....
    Hoe doen Jesse en Ysa het? Geen last van de warmte?
    Nog hele fijne dagen in Jeruzalem gewenst, geniet ervan!
    Groeten aan Geert en Yt, tante Ria, tante Jopie en Klazina en alle anderen

Liefs
    Pieter en Annette

• 23 Mei 2011 - 21:13

Addy En Carlien:

Voor Jan en Ineke en de rest van de groep. Erg leuk om via deze weblog te lezen waar jullie zo al geweest zijn. Jullie zijn al op veel bekende plaatsen geweest. Leuk dat ook Bethabara in de reis opgenomen was. We zijn erg benieuwd naar de foto's. Nog goede dagen!

groetjes Addy en Carlien

• 24 Mei 2011 - 07:41

Robert:

Ha mam,

Jullie beleven en zien mooie dingen! Ik ben benieuwd naar de foto's en verhalen.
    Geniet ervan!
    Groetjes,
    Robert

• 24 Mei 2011 - 08:11

Omi'schatjes:

Lieve Omi,

Wij vinden het zo fijn dat u zo'n leuke vakantie heeft! Komt u al snel weer naar huis?
    Liefs van ons allemaal,
    Arthur, Annemirthe, Annemarijn, Han, Josefien, Daniel, Maurits en Noor!

• 24 Mei 2011 - 09:53

Dineke Van Vreeswijk:

Ha Israelgangers,

toch maar goed dat ik niet alle dagen gelezen heb wat jullie allemaal doen en gedaan hebben want een beetje jaloers ben ol wel.
    Ik zou me dubbel gelachen hebben op die kamelen, ik zie mijn familie er al op klimmen.....
    En wat een mooie dingen en prachtige ervaringen doen jullie op. geweldig.
    En nu maar hopen dat de aswolk....nee, zover is het nig niet.
    Allemaal een hele goede vakantie de laatste dagen, behouden terug komst en een hartelijke groet.

• 24 Mei 2011 - 10:26

Tineke Bokkers:

Hoi Brenda,

Bedankt voor je smsje,ik moest er vreselijk om lachen.
    Kom jij maar lekker terug naar Holland hoor.
    Hopelijk gaat bhet wat beter met je enkel.
    Zo te lezen hebben jullie heel wat gezien,echt fijn voor jullie.
    Nou ik wens jullie een goede terug reis en,hopelijk geen last van de aswolk

• 24 Mei 2011 - 11:20

Corine Beens:

Heey Brenda,

Nou weer in je huis geweest hoor. (maandag)
    En alles was weer dik in orde!!!
    Wat lees ik, heb je last van je enkel??
    Nou wat er ook is, sterkte ermee.
    Ik denk dat ik donderdagochtend ipv woensdagavond ga, want ik moet woensdagavond werken en Egbert zit in België dus dan gaat het woensdag niet lukken.
    Nou geniet van je laatste dagen en een goede vlucht terug.

Groetjes Corine

Israelreis

Met 36 mensen trekken wij door Israel. Via deze weblog kunt u ons volgen en onze ervaringen lezen. Reageer gerust! We verblijven drie dagen in de woestijn (waar de geschiedenissen uit het Oude Testament nog meer tot leven komen), drie dagen rond het Meer van Galilea (waar we beelden uit het Nieuwe Testament om ons heen zien) en drie dagen in Jeruzalem.

Actief sinds 02 Mei 2011