Dag 5 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Israelreis 2011 - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Israelreis 2011 - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: israelreis2011

Blijf op de hoogte en volg Israelreis

21 Mei 2011 | Israel, Jeruzalem

Zaterdag 21 Mei.

Allereerst willen we Jan, Rini en Henriette veel sterkte wensen en beterschap. Het zal best even slikken zijn om de enthousiaste verhalen te lezen en dan er niet bij te zijn.
Vandaag zijn we weer vroeg begonnen met ontbijt om daarna helemaal naar Dan te rijden. Daar hebben we een wandeling gemaakt en de bron van de Jordaan gezien die vanaf de Hermon ontspringt. Ook hebben we het altaar van Jerobeam gezien waar hij het Gouden kalf had opgericht.
Vandaar zijn we weer terug gegaan naar Kapernaum en hebben we de kerk van de brodenvermenigvuldiging gezien...vooral mooi was daar de vloer van mozaiek waar de twee vissen en de broden zijn afgebeeld. Ook zijn we Kapernaum in gegaan en hebben de overschotten van het huis van Petrus gezien en de Synagoge. Plaatsen waarvan je weet dat de Heere Jezus daar heeft gepredikt.
Ook zijn we nog naar de berg van zaligsprekingen geweest waar ook weer een kerk gebouwd is. Wat daar ook prachtig was het uitzicht op het meer van Tiberias. Een aantal mensen zijn van die berg af gelopen naar beneden en een aantal zijn met de bus gegaan. We hebben al met al weer een prachtige dag gehad met veel zon en indrukwekkende dingen gezien.
De foto's plaatsen is nog een beetje een probleem, dat gaan we zo snel als mogelijk proberen.

• 21 Mei 2011 - 21:10

Mariëlle:

Ha Mam Kaashoek,

wat veel verschillende en mooie dingen zien jullie toch op 1 zo'n dag! Ik heb nu al zin om al die verhalen te horen. En natuurlijk erg leuk om te lezen dat jullie een belangrijk iets op zo'n reis toch ook regelmatig doen: het samen zingen! Met muziek kan er onderling en ik denk ook bij de verschillende plaatsen waar jullie komen iets extra's bij komen...
    Geniet ervan met elkaar!
    Hartelijke groet!

• 23 Mei 2011 - 07:38

Mark En Anne Marie :

hallo Nathan en Esther en Geert en Ytje en (Jess en Ysabel natuurlijk),

Het klinkt heel mooi allemaal. Bijzonder om te lopen en te leven waar Jezus liep en leefde.
    Zo te horen heeft het gezelschap goede reisleiders ;-)!
    We hopen dat alles ook goed gaat met de kleintjes.
    Geniet nog van jullie laatste dagen met elkaar. We blijven jullie volgen!

Groeten ook van de kleine prinsessen!

• 23 Mei 2011 - 12:59

Liesbeth En Anna:

Ha (o)ma en (tante) Clazina,

Wat een belevenissen! Geweldig om dat allemaal te zien! We hopen jullie voetstappen nog eens te drukken. Maar nu moeten we Geke van school halen.
    Groetjes,

Liesbeth en Anna

• 23 Mei 2011 - 15:21

Arianne:

hoi lou en els,

wat leuk allemaal.
    bij ons is het helaas niet zo warm als bij jullie.

groetjes arianne

• 23 Mei 2011 - 18:29

Ricardo En Corine:

Ha Martijn en Leonie,
    We hopen dat jullie het naar je zin hebben.
    Hele fijne en goede reis verder!!!!!
    Liefs uit Zuilichem,
    Ricardo en Corine

Israelreis

Met 36 mensen trekken wij door Israel. Via deze weblog kunt u ons volgen en onze ervaringen lezen. Reageer gerust! We verblijven drie dagen in de woestijn (waar de geschiedenissen uit het Oude Testament nog meer tot leven komen), drie dagen rond het Meer van Galilea (waar we beelden uit het Nieuwe Testament om ons heen zien) en drie dagen in Jeruzalem.

Actief sinds 02 Mei 2011