Dag 2 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Israelreis 2011 - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Israelreis 2011 - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: israelreis2011

Blijf op de hoogte en volg Israelreis

20 Mei 2011 | Israel, Jeruzalem

Woensdag 18 Mei
Vandaag was het programma gericht op het onderwerp: woestijn. Een kleine groep van 9 enthousiastelingen werd door de bus naar het beginpunt van een woestijnwandeling gebracht. Arthur du Morsche, een bevlogen christelijke woestijngids, gaf tijdens de 6 uur durende wandeling uitleg over het leven in de woestijn, de flora en de fauna. Hij haalde ook regelmatig teksten aan uit de Bijbel die met de woestijn te maken hebben. Het was heel vermoeiend geweest, maar ook heel boeiend.
De minder actieve reisgenoten gingen met de bus naar Sde Boker. Zij bezochten daar het graf van Ben Goerion; voor de Israeli's de vader des vaderlands. Vanaf een plateau was er een schitterend uitzicht op het bergachtige landschap van de Negev woestijn. Vandaar reden ze naar Tel Avdat; de ruïnes van een belangrijke stad van de Nabateeen. Onze gids Chaim gaf een interessante rondleiding en opnieuw was iedereen verrast door de hen omringende indrukwekkende natuur. De bus haalde ondertussen de groep wandelaars op. We reden eind van de middag naar het Bedoeinenkamp waar we zouden overnachten. Bij aankomst stonden de kamelen klaar, waarmee we een korte hobbelige tocht maakten. Een en ander leidde tot nogal komische situaties. We bleken met de hele groep in 1 grote tent te slapen, op matrassen op de grond.
Bij de avondmaaltijd, ingeleid door Bedoeinenmuziek op een luit, lagen we aan aan tafel. Deze houding blijkt echt niet zo comfortabel te zijn als het lijkt, maar het was wel erg leuk. In een kring voor onze grote tent werd de avondsluiting gehouden en zongen we met elkaar. Het waaide in het begin van de nacht zo hard, dat de grote tent piepte en kraakte. Toch was het helemaal onbewolkt. Als we even buiten het kamp liepen stonden we op een kale berghelling vol zand en stenen, bij volle maan en onder een prachtige sterrenhemel. Al met al een fantastische ervaring.

• 20 Mei 2011 - 15:50

Henriëtte:

Hallo,

Geweldig in de woestijn slapen met z'n allen en wandelen.
    En dan zo'n sterrenhemel, dat doet me denken aan de belofte aan Abraham (nageslacht) .
    Echt genieten lijkt me.

• 20 Mei 2011 - 16:08

Fam.Weening, :

Hallo Brenda,

Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in die paar dagen deze week! We zijn bijzonder trots dat jij woensdag bij die 9 enthousiastelingen behoorde.
    Blijf maar genieten van zo'n mooie vakantie.

Liefs van ons allemaal.

Israelreis

Met 36 mensen trekken wij door Israel. Via deze weblog kunt u ons volgen en onze ervaringen lezen. Reageer gerust! We verblijven drie dagen in de woestijn (waar de geschiedenissen uit het Oude Testament nog meer tot leven komen), drie dagen rond het Meer van Galilea (waar we beelden uit het Nieuwe Testament om ons heen zien) en drie dagen in Jeruzalem.

Actief sinds 02 Mei 2011